Nízkoprahový klub pro děti a mládež

„Naším posláním je doprovázet a podporovat děti a mládež, ve věku od 6 do 15 let z Chebu a blízkého okolí, při řešení nepříznivých i každodenních životních situací (např. doma, ve škole, ve vztazích…) a vytvářet bezpečné zázemí pro trávení jejich volného času a tím usilovat o pozitivní změny v jejich životě.“

 

Otevírací doba:

Pondělí  13:00 – 17:00 hod
Úterý  13:00 – 17:00 hod
Středa  13:00 – 17:00 hod
Čtvrtek 13:00 – 17:00 hod
Pátek 13:00 – 15:00 hod – doučování

Klub je otevřen pro děti ve věku od 6 do 21 let.

Komu je služba poskytována:

Naší cílovou skupinou jsou děti a mládež z Chebu a blízkého okolí ve věku 6 –21 let, které potřebují pomoc a podporu v nepříznivé životní situaci, nemají smysluplně vyplněný volný čas a vyrůstají zejména v sociálně znevýhodněném prostředí. 

Poskytujeme:

  • základní sociální poradenství
  • výchovné, vzdělávací a sociálně aktivizační činnosti
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
  • pomoc při uplatňování práv a oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
  • sociálně terapeutické činnosti

Naše zásady:

1) Nizkoprahovost

  • snažíme se o maximální možnou dostupnost služby (klub je otevřen od 14 do 17 hod, tedy v době, kdy uživatel není ve škole a může přijít, služba je bezplatná, není nutná registrace, nejsou požadována osobní data, uživatelé mohou přicházet a odcházet v rámci otevírací doby podle potřeby)
  • služby může využít kdokoli, kdo spadá do naší cílové skupiny
  • zařízení je charakterem blízké přirozenému prostředí cílové skupiny
  • pro omezení přístupu uživatele není důvodem pasivita či názorová odlišnost
  • veškerá dokumentace obsahující údaje o uživateli služby je vedena s jeho souhlasem a uživatel je srozuměn s právem do ní nahlížet
  • veškeré služby jsou dobrovolné

2) Zachovávat lidskou důstojnost

  • pracovník uživatele nehodnotí, neodsuzuje, neponižuje apod.

3) Respektovat individuální potřeby, rozhodnutí a přání uživatele služby, např.:

  • pracovník nikdy nejedná nad rámec dohody s uživatelem
  • pracovník se uživatele při prvním kontaktu zeptá, zda mu má při oslovování tykat nebo vykat
  • uživatel má právo aktivně ovlivňovat jak náplň činnosti klubu, tak jeho vzhled
  • uživatel  má právo využít i nevyužít nabídky programů (pasivita během otevírací doby klubu není důvodem pro ukončení služby)
  • uživatel má právo si vybrat, s jakým pracovníkem bude mluvit nebo komu se svěří se svým problémem

4) Být aktivní při poskytování služby uživatelům

  • pracovníci se snaží maximálně využít své profesionální dovednosti a nabízené možnosti pro zlepšení situace uživatele

5) Podporovat rozvoj samostatnosti uživatelů služby

  • pracovníci situaci za uživatele neřeší, ale podporují jeho schopnosti a dovednosti a motivují ho k tomu, aby danou situaci zvládl sám, a aby jeho jednání vedlo ke zlepšení jeho nepříznivé sociální situace

6) Posilovat sociální začleňování uživatelů do společnosti

  • pracovníci podporují a motivují uživatele v kontaktu s jinými lidmi a institucemi

 

Co je naším cílem?

Naše cíle – potřeby, které služba řeší

  1. Základní stabilizace
    a) možnost řešit nepříznivou sociální situaci
    b) možnost poradit se/požádat o radu
    c) možnost naplnit volný čas
    d) možnost kontaktu s vrstevníky
  2. Vzdělávání
    a) pravidelná docházka do školy
    b) pravidelná příprava do školy
    c) znalost oblasti možné přípravy na budoucí povolání a posouzení svých schopností a zvládání tohoto studia
    d) získání kvalifikace
  3. Osobnostní kompetence
    a) získání každodenních praktických osobních kompetencí
    b) orientace ve změnách spojených s dospíváním a postojích a požadavcích okolí
    c) získání náhledu na svá osobnostní práva
    d) získání náhledu a své povinnosti v běžném životě
    e) schopnost využívat veřejných služeb
  4. Ochrana práv, bezpečnost a kriminalita
    a) schopnost vyhodnotit a řešit situaci včetně domácího násilí, zneužívání, týrání
    b) schopnost vyhodnotit a získat podporu v případě vlastního trestního jednání
    c) schopnost včas vyhodnotit situaci vlastního sociálně patologického jednání a jeho důsledků, schopnost minimalizovat rizikové chování a jeho důsledky
  5. Kontakt se společenským prostředím
    a) naplňování svého volného času
    b) funkční vztahy s vrstevníky
    c) funkční vztahy s okolím
  6. Rodina a její uspořádání
    a) funkční vztahy s rodinou
    b) doklady v oblasti rodinného práva, zákona o SPOD (výchovné poměry, stanovení výživného, předběžné opatření apod.)