„Naším posláním je doprovázet a podporovat děti a mládež, ve věku od 6 do 21 let z Chebu a blízkého okolí, při řešení nepříznivých i každodenních životních situací (např. doma, ve škole, ve vztazích…) a vytvářet bezpečné zázemí pro trávení jejich volného času a tím usilovat o pozitivní změny v jejich životě.“
Otevírací doba:
Pondělí 13:00 – 17:00 hod
Úterý 13:00 – 17:00 hod
Středa 13:00 – 17:00 hod
Čtvrtek 13:00 – 17:00 hod
Pátek 13:00 – 15:00 hod – doučování
Klub je otevřen pro děti ve věku od 6 do 21 let.
Komu je služba poskytována:
Naší cílovou skupinou jsou děti a mládež z Chebu a blízkého okolí ve věku 6 –21 let, které potřebují pomoc a podporu v nepříznivé životní situaci, nemají smysluplně vyplněný volný čas a vyrůstají zejména v sociálně znevýhodněném prostředí.
Poskytujeme:
- základní sociální poradenství
- výchovné, vzdělávací a sociálně aktivizační činnosti
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- pomoc při uplatňování práv a oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- sociálně terapeutické činnosti
Naše zásady:
1) Nizkoprahovost
- snažíme se o maximální možnou dostupnost služby (klub je otevřen od 14 do 17 hod, tedy v době, kdy uživatel není ve škole a může přijít, služba je bezplatná, není nutná registrace, nejsou požadována osobní data, uživatelé mohou přicházet a odcházet v rámci otevírací doby podle potřeby)
- služby může využít kdokoli, kdo spadá do naší cílové skupiny
- zařízení je charakterem blízké přirozenému prostředí cílové skupiny
- pro omezení přístupu uživatele není důvodem pasivita či názorová odlišnost
- veškerá dokumentace obsahující údaje o uživateli služby je vedena s jeho souhlasem a uživatel je srozuměn s právem do ní nahlížet
- veškeré služby jsou dobrovolné
2) Zachovávat lidskou důstojnost
- pracovník uživatele nehodnotí, neodsuzuje, neponižuje apod.
3) Respektovat individuální potřeby, rozhodnutí a přání uživatele služby, např.:
- pracovník nikdy nejedná nad rámec dohody s uživatelem
- pracovník se uživatele při prvním kontaktu zeptá, zda mu má při oslovování tykat nebo vykat
- uživatel má právo aktivně ovlivňovat jak náplň činnosti klubu, tak jeho vzhled
- uživatel má právo využít i nevyužít nabídky programů (pasivita během otevírací doby klubu není důvodem pro ukončení služby)
- uživatel má právo si vybrat, s jakým pracovníkem bude mluvit nebo komu se svěří se svým problémem
4) Být aktivní při poskytování služby uživatelům
- pracovníci se snaží maximálně využít své profesionální dovednosti a nabízené možnosti pro zlepšení situace uživatele
5) Podporovat rozvoj samostatnosti uživatelů služby
- pracovníci situaci za uživatele neřeší, ale podporují jeho schopnosti a dovednosti a motivují ho k tomu, aby danou situaci zvládl sám, a aby jeho jednání vedlo ke zlepšení jeho nepříznivé sociální situace
6) Posilovat sociální začleňování uživatelů do společnosti
- pracovníci podporují a motivují uživatele v kontaktu s jinými lidmi a institucemi
Co je naším cílem?
Naše cíle – potřeby, které služba řeší
- Základní stabilizace
a) možnost řešit nepříznivou sociální situaci
b) možnost poradit se/požádat o radu
c) možnost naplnit volný čas
d) možnost kontaktu s vrstevníky - Vzdělávání
a) pravidelná docházka do školy
b) pravidelná příprava do školy
c) znalost oblasti možné přípravy na budoucí povolání a posouzení svých schopností a zvládání tohoto studia
d) získání kvalifikace - Osobnostní kompetence
a) získání každodenních praktických osobních kompetencí
b) orientace ve změnách spojených s dospíváním a postojích a požadavcích okolí
c) získání náhledu na svá osobnostní práva
d) získání náhledu a své povinnosti v běžném životě
e) schopnost využívat veřejných služeb - Ochrana práv, bezpečnost a kriminalita
a) schopnost vyhodnotit a řešit situaci včetně domácího násilí, zneužívání, týrání
b) schopnost vyhodnotit a získat podporu v případě vlastního trestního jednání
c) schopnost včas vyhodnotit situaci vlastního sociálně patologického jednání a jeho důsledků, schopnost minimalizovat rizikové chování a jeho důsledky - Kontakt se společenským prostředím
a) naplňování svého volného času
b) funkční vztahy s vrstevníky
c) funkční vztahy s okolím - Rodina a její uspořádání
a) funkční vztahy s rodinou
b) doklady v oblasti rodinného práva, zákona o SPOD (výchovné poměry, stanovení výživného, předběžné opatření apod.)