Centrum pro rodiny s dětmi

Otevírací doba

Pondělí 8:30 – 17:00 hod (možno bez předchozí domluvy)
Úterý  8:00 – 17:00 hod (možno bez předchozí domluvy)
Středa 8:00 – 17:00 hod (možno bez předchozí domluvy)
Čtvrtek 8:30 – 17:00 hod (po předchozí domluvě)
Pátek 12:00 – 16:00 hod (po předchozí domluvě)

 

„Posláním sociálně aktivizačních služeb Centra pro rodiny s dětmi, jejichž poskytovatelem je Útočiště o.p.s., je usilovat o to, aby dítě mohlo žít ve své rodině a za tímto účelem podporovat rodinu, aby vytvářela podmínky pro jeho zdárný vývoj.“

Komu je služba poskytována:

1) Rodiny s dětmi ve věku do 18 let z Chebu a blízkého okolí nacházející se v nepříznivé sociální situaci, která by mohla vést k ohrožení zdárného vývoje dítěte.

2) Rodiny s dětmi ve věku do 18 let, jejichž dítě bylo odebráno a rodina usiluje o jeho návrat zpět.

3) Nastávající rodiče kteří byli během svého vývoje zanedbáváni nebo ohroženi, je zde riziko, že nebudou umět o dítě pečovat, nemají pro dítě připravené podmínky odpovídající jeho potřebám, nemají ve svém okolí spolehlivou sociální podporu.

Poskytujeme:

  • základní sociální poradenství
  • výchovné, vzdělávací a sociálně aktivizační činnosti
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
  • sociálně terapeutické činnosti

Formy poskytování služeb:

1) Ambulantní – služba je poskytována v prostorách Centra pro rodiny s dětmi

2) Terénní – služba je poskytována v domácnosti uživatele nebo na jiném místě dle domluvy s uživatelem, patří sem i doprovod uživatele do jiné instituce

Naše zásady:

1) Zachovávat lidskou důstojnost

– pracovník uživatele nehodnotí, neodsuzuje, neponižuje apod.

2) Respektovat individuální potřeby, rozhodnutí a přání uživatele služby 

– každý uživatel si sám zvolí s čím, jak a kde (v terénu nebo v prostorách organizace)  by chtěl pomoci
– uživatel může službu kdykoli odmítnout, přerušit, ukončit a následně znovu požádat o její poskytování

3) Být aktivní při poskytování služby uživatelům

– pracovníci se snaží maximálně využít své profesionální dovednosti a nabízené možnosti pro zlepšení situace uživatele

4) Podporovat rozvoj samostatnosti uživatelů služby

– pracovníci situaci za uživatele neřeší, ale podporují jeho schopnosti a dovednosti a motivují ho k tomu, aby danou situaci zvládl sám, a aby jeho jednání vedlo ke zlepšení jeho nepříznivé sociální situace

5) Posilovat sociální začleňování uživatelů do společnosti

– pracovníci podporují a motivují uživatele v kontaktu s jinými lidmi a institucemi

Co je naším cílem?

Naším cílem je pomoc a podpora uživatele v následujících oblastech:

  1. Základní stabilizace
    a) základní informace, možnost poradit se
    b) zprostředkování materiální pomoci
  2. Vzdělávání
    a) docházka do školy
    b) obstát v plnění školních povinností
    c) dodržování pravidel chování stanovené školou
    d) orientace ve volbě profesní přípravy
    e) příprava na zařazení se na trh práce
  3. Pracovní uplatnění
    a) zařazení se a udržení se na trhu práce
  4. Osobnostní kompetence
    a) zvládání vývojových kroků spojených s dospíváním
    b) práva a povinnosti v běžném životě
  5. Předcházení rizikovému chování a jeho řešení
    a) rozpoznání rizikového chování směřovaného na osobu
    b) znalost důsledků rizikového chování
  6. Kontakt se společenským prostředím
    a) vytváření funkčních sociálních vazeb s rodinou
    b) vytváření funkčních sociálních vazeb s vrstevníky
  7. Zdraví a bezpečí
    a) základní zdravotní péče
    b) prevence onemocnění spojených s rizikovým způsobem života
    c) řešení infekčních onemocnění
  8. Hmotné zabezpečení
    a) hospodaření s finančními prostředky